Marzy Ci się sportowy samochód, ale nie możesz sobie pozwolić na niego? Nie musisz wydawać majątku, aby cieszyć się emocjami za kierownicą. Sprawdź listę 10 używanych modeli, które możesz kupić za nieduże pieniądze.

Toyota MR2

Toyota MR2, lekkie sportowe auto z centralnie umieszczonym silnikiem i tylnym napędem, to maszyna do driftingu dająca radość z każdego zakrętu. Trzy generacje tego modelu wychowały pokolenia fanów sportowej jazdy. Sportową Toyotę napędzały różne motory, w tym słynny, turbodoładowany i ponad 200-konny 2.0 3S-GTE znany z Celiki GT-Four. Niestety, MR2 z tą jednostką nigdy nie było oficjalnie sprzedawane w Europie. Dzisiaj Toyotę MR2 ostatniej generacji kupimy już za 10 tys. złotych, jest to wiec niewielki wydatek dla fanów aut sportowych.

Toyota MR2

Mitsubishi 3000GT

Sportowe Mitsubishi wydawałoby się totalnym przeciwieństwem Toyoty MR2 – ma silnik z przodu, a jego napęd jest przenoszony na przednie albo cztery koła. Ale to również prawdziwe auto sportowe. Pod maską japońskiego samochodu – dostępnego w wersjach coupé i cabrio – znalazły się wyłącznie silniki V6 montowane poprzecznie. Najmocniejszy z nich, wyposażony w turbodoładowanie wytwarzał aż 400 KM. Aktualne ceny samochodu są bardzo różne – najtańsze egzemplarze kosztują około 10 tys. zł, za niektóre trzeba zapłacić nawet 50 tys. zł.

Toyota GT86

GT86 Toyoty zaprezentowano dopiero w 2009 roku i jego produkcja wciąż trwa, a już wiadomo, że tylnonapędowe coupé stanie się prawdziwym klasykiem. Dopracowana i opływowa karoseria jest jednocześnie elegancka, a dwulitrowy, wolnossący silnik w układzie bokser nie tylko świetnie brzmi, ale też idzie pod prąd trendowi downsizingu. Dzięki przesunięciu jednostki napędowej ku tyłowi auta, konstruktorom udało się uzyskać prawie równomierne rozłożenie masy pomiędzy osiami.  Jazda GT86 to czysta, skoncentrowana przyjemność. Ceny używanych Toyot GT86 zaczynają się w tej chwili od 60 tys. zł, a za nowe auto trzeba zapłacić minimum 129 900 zł.

Toyota GT86

Opel GT

Historia Opla GT rozpoczyna się w 1968 roku, kiedy zaprezentowano pierwszą generację modelu. Ale skupmy się na współczesnej odsłonie sportowego auta, produkowanej od 2007 do 2009 roku. Pod maską tego dwumiejscowego roadstera z tylnym napędem znalazł się turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik o mocy 264 KM. W USA i Kanadzie auto jest znane jako Saturn Sky. Ponadto obie konstrukcje dzielą płytę podłogową z Pontiacem Solistice. Ceny Opla GT na rynku wtórnym oscylują wokół 50 tys. zł.

Porsche 944

Mniej niż 50 tys. zł za sportowe Porsche? To możliwe. Wystarczy, że pogodzimy się z silnikiem umieszczonym nie z tyłu, a z przodu i rzędową czwórką zamiast sześciocylindrowego boksera. Mimo konstrukcji nietypowej dla samochodu tej niemieckiej marki, Porsche 944 jest autem, które zadowoli wielu koneserów. Model 944 był produkowany od 1982 do 1991 roku i obecnie można go mieć za mniej niż 40 tys. zł, ale za naprawdę zadbany egzemplarz trzeba zapłacić około 80 tys zł.

Lexus SC

Ceny niektórych egzemplarzy Toyoty Supry 4. generacji przekraczają dzisiaj nawet pół miliona złotych. A istnieje pokrewne konstrukcyjnie auto, które kosztuje zaledwie ułamek tej kwoty i które również otrzymało legendarny silnik 2JZ. Mowa o Lexusie SC, znanym także jako Toyota Soarer. Pierwsza generacja modelu wyjechała na drogi w 1991 roku i oprócz podatnego na tuning motoru 2JZ otrzymała V-ósemkę 1UZ-FE, znaną m.in. z Lexusa LS. Natomiast drugą, produkowaną od 2001 roku i występującą wyłącznie w wersji ze zdejmowanym dachem wyposażono w motor V8 3UZ-FE. Najtańsze egzemplarze Lexusa SC kupimy za 20 tys. zł, ale ceny tego modelu mogą dochodzić nawet do 100 tys. zł.

Honda S2000

Kiedy w 1995 roku Honda zaprezentowała koncept S2000, zapewne nikt się nie spodziewał, że ten model stanie się hitem i przejdzie do historii. Honda S2000 miała wszystko, czego potrzeba prawdziwemu roadsterowi – lekkie nadwozie, równomierne rozłożenie masy, napęd na tył i świetny silnik. To właśnie motor jest główną tajemnicą modelu S2000. Dwulitrowa, wolnossąca jednostka, od której roadster Hondy wziął swoją nazwę, potrafiła rozkręcić się do niesamowitych 9 000 obrotów! Hondę S2000 produkowano w latach 1999–2009.  Dzisiaj jego ceny zaczynają się od około 50 tys. zł.

Honda S2000

Mazda MX-5

MX-5 Mazdy to najsłynniejszy kabriolet w historii. I trudno się dziwić sukcesowi tego modelu. To małe, lekkie auto z napędem na tył, które daje ogrom frajdy z jazdy za niewygórowaną cenę. Auto jest produkowane od 1989 roku, a najtańsze egzemplarze można kupić już za mniej niż 10 tys. złotych. A ceny nowych aut sportowych zaczynają się od niecałych 100 tys. zł.

Mazda-MX5

Lexus IS

Czy sportowy sedan również może być funcarem? Lexus IS pierwszej generacji udawania, że tak. Pod maskę tego kompaktowego auta trafiło kilka silników, w tym wspomniany wcześniej 2JZ-GE. Już fabrycznie ten motor wytwarza ponad 214 KM, a po odpowiednim tuningu jego moc można zwiększyć nawet kilkukrotnie! Fanom ostrzejszej jazdy spodobają się również dobre hamulce, sprężyste zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy.

Nissan 350Z

350Z jest kolejnym świetnym, sportowym autem z Japonii. Jego produkcja rozpoczęła się w 2002 roku, a pod maskę trafiły wyłącznie silniki V6 o pojemności 3,5 l i mocy dochodzącej do 310 KM. A taki motor i napęd na tył gwarantują wielką radość z jazdy. Tylnonapędowy Nissan powstał w dwóch wersjach – coupé i roadster. Jego ceny oscylują w tej chwili wokół 40 tys. zł.

Źródło: materiały prasowe lifestyle.newseria.pl

Sprawdź też:

  • Karting to pasja na całe życie – rozmowa z kierowcą wyścigowym Rafałem Rulskim
  • Piwa rzemieślnicze mają swój charakter. Rozmowa z sędzią piwnym Pawłem Leszczyńskim