Zakupy to nasza codzienność. Starając się zaoszczędzić czas, ale też stawiając na wygodę, jesteśmy skłonni coraz częściej kupować online. A za kupowaniem w Internecie kryje się wiele ciekawych informacji. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań, które zostały przeprowadzone przez Gemius (gemius.pl), Polskie Badania Internetu (pbi.org.pl) oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska (iab.org.pl) i prezentują dane dot. elektronicznych zakupów w obszarze rynku polskiego. Badania zostały przeprowadzone na przełomie czerwca i lipca 2023 roku wśród 1608 internautów. Celem badań było m.in. poznanie zwyczajów i motywacji do kupowania w sieci.
Trendy zakupowe: jak kupujemy?
Dość spory odsetek, bo aż 79% deklaruje, że kupuje online. Natomiast 75% kupuje w polskich sklepach internetowych, a 30% wybiera zakupy online w sklepach zagranicznych. Ważne są również aspekty, które zachęcają do zakupów w sieci. Dla 76% jest to dostępność na całą dobę oraz to, że zakup może być dostarczony bezpośrednio do domu kupującego, w związku z czym nie ma konieczności jechania po produkt do sklepu stacjonarnego. Natomiast 70% uważa, że ceny w online sklepach są bardziej atrakcyjne, niż w sklepach stacjonarnych.
Co odpycha od kupowania online?
Wszystko ma swoje wady i zalety. Kupując online można napotkać różnego rodzaju komplikacje. Respondenci wymieniają m.in. pojawianie się reklam produktów, które były wcześniej oglądane; długie oczekiwanie na produkt i wysokie koszty dostawy; niezadowolenie z otrzymanej przesyłki lub jej uszkodzenie. A jak wyglądają tendencje zakupowe online w inflacji? Z 1235 badanych 52% kupuje tyle samo, co wcześniej. Natomiast 30% zaczęła kupować online mniej, niż wcześniej, a 18% odwrotnie – zaczęła kupować online więcej, w porównaniu z wcześniejszym okresem.
Badania wykazały również, że 21% (N – 373) osób korzystających z Internetu, nie robi zakupów online. Jakie są przyczyny takiego zachowania? W głównej mierze jest to chęć kontaktu fizycznego z produktem, czyli obejrzenia i przymierzenia w sklepie przed zakupem (31%). Kolejne czynniki rozkładają się proporcjonalnie (16%) i są to: kwestie bezpieczeństwa płatności w sieci, wysokie koszty dostawy oraz przyzwyczajenie do kupowania stacjonarnie.
Jak płacimy?
Zdecydowanym liderem płatności za zakupy internetowe są przelewy bankowe przez serwis płatności, np. Przelewy24, PayU. (69% respondentów, N = 1235). Na drugim miejscu są płatności BLIK (63%). Nieco mniej popularnym sposobem jest płatność kartą przy składaniu zamówienia (43%), wysyłka za pobraniem (38%) i przelew tradycyjny (35%).
Dlaczego wybieramy dany sklep internetowy?
Każdy kupujący online zapewne ma swoje ulubione sklepy, w których często robi zakupy. Respondenci (N – 1235) zostali zapytani o to, dlaczego wybierają dany serwis. Jako powody 46% wskazuje atrakcyjne ceny produktów, 42% – niskie koszty dostawy, a 36% miało pozytywne doświadczenia związane z wcześniejszymi zakupami w danym sklepie. Ważną rolę odgrywa również dobra renoma samego sklepu internetowego. Co na to wskazuje? Znaczące znaczenie mają opinie nt. danego sklepu – na to powołuje się 45% respondentów. Kolejnym czynnikiem jest możliwość płatności przy odbiorze oraz jasne zasady dot. zwrotów i reklamacji – odpowiednio 30% i 26% badanych.
Trendy zakupowe: co kupujemy online?
Absolutnym liderem, jeżeli chodzi o najczęstsze kategorie kupowanych produktów online jest odzież, akcesoria i dodatki (80%, N – 1218). Obuwie zajmuje 2. miejsce (67%), a kosmetyki i perfumy są na 3. miejscu (65%). Tuż po nich usytuowała się kategoria książek, płyt i filmów (57%). Co ciekawe, odzież i obuwie są również najczęściej kupowanymi kategoriami w sklepach zagranicznych (53% i 32% badanych).
Jak się prezentują średnie wydatki?
Zgodnie z raportem, średnie miesięczne wydatki w poszczególnych kategoriach wyglądają następująco:
odzież, dodatki, akcesoria – 270 zł
obuwie – 275 zł
artykuły spożywcze – 405 zł
artykuły dziecięce i zabawki – 124 zł
książki, płyty, filmy – 96 zł
kosmetyki i perfumy – 130 zł
Jeżeli chodzi o większe wydatki, to zostały one pokazane w średnich wartościach półrocznych:
RTV i AGD – 1323 zł
telefony, smartfony i tablety – 1272 zł
meble i elementy wyposażenia wnętrz – 1172 zł
Trendy zakupowe: czy da się zmniejszyć wydatki?
Oczywiście! Kupując online można sporo zaoszczędzić. Jak to zrobić? Zachęcamy do korzystania z goodie – mądrego sposobu na zakupy. To proste – kupujesz z goodie i odbierasz cashback, czyli część wydanych na zakupy online pieniędzy. Praktyczny przykład. Zobacz, ile można zaoszczędzić, tym samym zmniejszając swoje średnie miesięczne i półroczne wydatki.
Za wydatki w poszczególnych kategoriach zaoszczędzisz średnio miesięcznie:
odzież, dodatki , akcesoria – maksymalnie 16,2 zł (kupując np. w Lounge by Zalando, cashback do 6%);
obuwie – 9,7 zł (kupując w eobuwie.pl, cashback 3,5%);
artykuły spożywcze – maksymalnie 10,1 zł (kupując produkty na Frisco, cashback do 2,5%);
artykuły dziecięce i zabawki – 1,9 zł (kupując w Smyk, cashback 1,5%);
książki, płyty, filmy – maksymalnie 7,2 zł (za zakupy w Empik, cashback do 7,5%);
kosmetyki i perfumy – maksymalnie 6,5 zł (za zakupy w Notino, cashback do 5%);
Łącznie na średnio miesięcznych wydatkach można zaoszczędzić około 51,6 zł
Mówiąc o średnich wydatkach półrocznych, razem z goodie można zaoszczędzić:
w kategorii RTV/AGD – maksymalnie 20,4 zł (za zakupy w np. w RTV Euro AGD, cashback do 1,54%);
w kategorii Telefony, smartfony i tablety – do 150,01 (przy zakupach w Play);
w kategorii Meble i elementy wyposażenia wnętrz – maksymalnie 55,7 zł (przy zakupach w home&you, cashback do 4,75%).
Suma oszczędności półrocznych wynosi 226,11 zł, co daje 37,7 zł miesięcznie. Zatem suma oszczędności miesięcznych w tych kategoriach przy zakupach z goodie będzie wynosiła 89,3 zł! Warto zaznaczyć, że z cashbackiem w powyższych kategoriach można zaoszczędzić aż 1071 złrocznie!
Zacznij oszczędzać już dziś! Zarejestruj się/zaloguj w goodie, wybierz sklep z cashbackiem, który oferuje wymarzony przez Ciebie produkt, zrób zakupy online i zaczekaj na swój zwrot części wydanych pieniędzy! Pamiętaj o dwóch ważnych rzeczach:
1) Twoje oszczędności mogą być jeszcze większe, ponieważ w możesz połączyć cashback z dodatkowymi rabatami, dostępnymi na goodie;
2) Każdy sklep ma swoją określoną stawkę cashback. Może ona być stała, czyli np. 5%, co oznacza jednakowy procent zwrotu dla wszystkich produktów. Może być płynna, czyli np. do 5%, co oznacza, że dla poszczególnych produktów wysokość cashbacku będzie się różnić.
{"initialData":{"component":{"popularArticles":[{"id":13092,"slug":"prezenty-na-pierwsza-komunie-klasyka-czy-nowoczesnosc","title":"Prezenty na Pierwszą Komunię: klasyka czy nowoczesność?"},{"id":13087,"slug":"wyjatkowe-pomysly-na-prezent-z-okazji-dnia-matki","title":"Wyjątkowe pomysły na prezent z okazji Dnia Matki"},{"id":13080,"slug":"majowka-2025-jak-spedzic-dlugi-weekend","title":"Majówka 2025: jak spędzić długi weekend?"},{"id":13076,"slug":"w-poszukiwaniu-balansu-sposoby-na-odpoczynek-po-pracy","title":"W poszukiwaniu balansu: sposoby na odpoczynek po pracy"},{"id":13069,"slug":"czas-na-wiosenne-cuda-przygotuj-sie-do-swiat-wielkanocnych","title":"Czas na wiosenne cuda – przygotuj się do Świąt Wielkanocnych!"},{"id":13064,"slug":"top-5-aktywnosci-ktore-warto-robic-wiosna","title":"TOP 5 aktywności, które warto robić wiosną"},{"id":13059,"slug":"czy-warto-inwestowac-w-ubezpieczenie-nieruchomosci","title":"Czy warto inwestować w ubezpieczenie nieruchomości?"},{"id":13053,"slug":"twoje-triki-na-oszczedzanie-poznaj-je-wszystkie","title":"Twoje triki na oszczędzanie – poznaj je wszystkie"},{"id":13045,"slug":"subskrybujesz-poznaj-tajniki-madrego-oszczedzania","title":"Subskrybujesz? Poznaj tajniki mądrego oszczędzania"},{"id":13037,"slug":"przygotuj-idealne-prezenty-na-dzien-kobiet-i-dzien-mezczyzn","title":"Przygotuj idealne prezenty na Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn!"}],"discountsList":[],"componentName":"Blog","post":{"id":12631,"title":"Trendy zakupowe: co i jak sprzedaje się w Internecie – badania","innerText":"\n<p>Zakupy to nasza codzienność. Starając się zaoszczędzić czas, ale też stawiając na wygodę, jesteśmy skłonni coraz częściej kupować online. A za kupowaniem w Internecie kryje się wiele ciekawych informacji. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań, które zostały przeprowadzone przez Gemius (gemius.pl), Polskie Badania Internetu (pbi.org.pl) oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska (iab.org.pl) i prezentują dane dot. elektronicznych zakupów w obszarze rynku polskiego. Badania zostały przeprowadzone na przełomie czerwca i lipca 2023 roku wśród 1608 internautów. Celem badań było m.in. poznanie zwyczajów i motywacji do kupowania w sieci.</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Trendy zakupowe: jak kupujemy?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Dość spory odsetek, bo aż 79% deklaruje, że kupuje online. Natomiast 75% kupuje w polskich sklepach internetowych, a 30% wybiera zakupy online w sklepach zagranicznych. Ważne są również aspekty, które zachęcają do zakupów w sieci. Dla 76% jest to dostępność na całą dobę oraz to, że zakup może być dostarczony bezpośrednio do domu kupującego, w związku z czym nie ma konieczności jechania po produkt do sklepu stacjonarnego. Natomiast 70% uważa, że ceny w online sklepach są bardziej atrakcyjne, niż w sklepach stacjonarnych.</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Co odpycha od kupowania online?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Wszystko ma swoje wady i zalety. Kupując online można napotkać różnego rodzaju komplikacje. Respondenci wymieniają m.in. pojawianie się reklam produktów, które były wcześniej oglądane; długie oczekiwanie na produkt i wysokie koszty dostawy; niezadowolenie z otrzymanej przesyłki lub jej uszkodzenie. A jak wyglądają tendencje zakupowe online w inflacji? Z 1235 badanych 52% kupuje tyle samo, co wcześniej. Natomiast 30% zaczęła kupować online mniej, niż wcześniej, a 18% odwrotnie – zaczęła kupować online więcej, w porównaniu z wcześniejszym okresem.</p>\n\n\n\n<p><br>Badania wykazały również, że 21% (N – 373) osób korzystających z Internetu, nie robi zakupów online. Jakie są przyczyny takiego zachowania? W głównej mierze jest to chęć kontaktu fizycznego z produktem, czyli obejrzenia i przymierzenia w sklepie przed zakupem (31%). Kolejne czynniki rozkładają się proporcjonalnie (16%) i są to: kwestie bezpieczeństwa płatności w sieci, wysokie koszty dostawy oraz przyzwyczajenie do kupowania stacjonarnie.</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Jak płacimy?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Zdecydowanym liderem płatności za zakupy internetowe są przelewy bankowe przez serwis płatności, np. Przelewy24, PayU. (69% respondentów, N = 1235). Na drugim miejscu są płatności BLIK (63%). Nieco mniej popularnym sposobem jest płatność kartą przy składaniu zamówienia (43%), wysyłka za pobraniem (38%) i przelew tradycyjny (35%).</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Dlaczego wybieramy dany sklep internetowy?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Każdy kupujący online zapewne ma swoje ulubione sklepy, w których często robi zakupy. Respondenci (N – 1235) zostali zapytani o to, dlaczego wybierają dany serwis. Jako powody 46% wskazuje atrakcyjne ceny produktów, 42% – niskie koszty dostawy, a 36% miało pozytywne doświadczenia związane z wcześniejszymi zakupami w danym sklepie. Ważną rolę odgrywa również dobra renoma samego sklepu internetowego. Co na to wskazuje? Znaczące znaczenie mają opinie nt. danego sklepu – na to powołuje się 45% respondentów. Kolejnym czynnikiem jest możliwość płatności przy odbiorze oraz jasne zasady dot. zwrotów i reklamacji – odpowiednio 30% i 26% badanych.</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Trendy zakupowe: co kupujemy online?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Absolutnym liderem, jeżeli chodzi o najczęstsze kategorie kupowanych produktów online jest odzież, akcesoria i dodatki (80%, N – 1218). Obuwie zajmuje 2. miejsce (67%), a kosmetyki i perfumy są na 3. miejscu (65%). Tuż po nich usytuowała się kategoria książek, płyt i filmów (57%). Co ciekawe, odzież i obuwie są również najczęściej kupowanymi kategoriami w sklepach zagranicznych (53% i 32% badanych).</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Jak się prezentują średnie wydatki?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Zgodnie z raportem, <strong>średnie miesięczne wydatki</strong> w poszczególnych kategoriach wyglądają następująco:<br><br>odzież, dodatki, akcesoria – 270 zł<br><br>obuwie – 275 zł<br><br>artykuły spożywcze – 405 zł<br><br>artykuły dziecięce i zabawki – 124 zł<br><br>książki, płyty, filmy – 96 zł<br><br>kosmetyki i perfumy – 130 zł<br><br>Jeżeli chodzi o większe wydatki, to zostały one pokazane w <strong>średnich wartościach półrocznych</strong>:<br><br>RTV i AGD – 1323 zł<br><br>telefony, smartfony i tablety – 1272 zł<br><br>meble i elementy wyposażenia wnętrz – 1172 zł</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Trendy zakupowe: czy da się zmniejszyć wydatki?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Oczywiście! Kupując online można sporo zaoszczędzić. Jak to zrobić? Zachęcamy do korzystania z goodie – mądrego sposobu na zakupy. To proste – kupujesz z goodie i odbierasz cashback, czyli część wydanych na zakupy online pieniędzy. Praktyczny przykład. Zobacz, ile można zaoszczędzić, tym samym zmniejszając swoje średnie miesięczne i półroczne wydatki.</p>\n\n\n\n<p>Za wydatki w poszczególnych kategoriach zaoszczędzisz średnio <strong>miesięcznie</strong>:<br><br>odzież, dodatki , akcesoria – maksymalnie 16,2 zł (kupując np. w <a href=\"https://goodie.pl/marka/lounge-by-zalando\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Lounge by Zalando</a>, cashback do 6%);<br><br>obuwie – 9,7 zł (kupując w <a href=\"https://goodie.pl/marka/eobuwie-pl\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">eobuwie.pl</a>, cashback 3,5%);<br><br>artykuły spożywcze – maksymalnie 10,1 zł (kupując produkty na <a href=\"https://goodie.pl/marka/frisco\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Frisco</a>, cashback do 2,5%);<br><br>artykuły dziecięce i zabawki – 1,9 zł (kupując w <a href=\"https://goodie.pl/marka/smyk\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Smyk</a>, cashback 1,5%);<br><br>książki, płyty, filmy – maksymalnie 7,2 zł (za zakupy w <a href=\"https://goodie.pl/marka/empik\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Empik</a>, cashback do 7,5%);<br><br>kosmetyki i perfumy – maksymalnie 6,5 zł (za zakupy w <a href=\"https://goodie.pl/marka/notino\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Notino</a>, cashback do 5%);<br><br>Łącznie na <strong>średnio miesięcznych</strong> wydatkach można zaoszczędzić około <strong>51,6 zł</strong><br></p>\n\n\n\n<p>Mówiąc o średnich wydatkach <strong>półrocznych</strong>, razem z goodie można zaoszczędzić:<br><br>w kategorii RTV/AGD – maksymalnie 20,4 zł (za zakupy w np. w <a href=\"https://goodie.pl/marka/rtv-euro-agd\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">RTV Euro AGD</a>, cashback do 1,54%);<br><br>w kategorii Telefony, smartfony i tablety – do 150,01 (przy zakupach w <a href=\"https://goodie.pl/marka/play\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Play</a>);<br><br>w kategorii Meble i elementy wyposażenia wnętrz – maksymalnie 55,7 zł (przy zakupach w <a href=\"https://goodie.pl/marka/homeyou\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">home&you</a>, cashback do 4,75%).</p>\n\n\n\n<p><br>Suma oszczędności półrocznych wynosi <strong>226,11 zł</strong>, co daje 37,7 zł miesięcznie. Zatem suma oszczędności miesięcznych w tych kategoriach przy zakupach z goodie będzie wynosiła <strong>89,3 zł! </strong>Warto zaznaczyć, że z cashbackiem w powyższych kategoriach można zaoszczędzić aż <strong>1071 zł</strong> <strong>rocznie!</strong></p>\n\n\n\n<p><br></p>\n\n\n\n<p>Zacznij oszczędzać już dziś! Zarejestruj się/zaloguj w <a href=\"https://goodie.pl\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">goodie</a>, wybierz sklep z cashbackiem, który oferuje wymarzony przez Ciebie produkt, zrób zakupy online i zaczekaj na swój zwrot części wydanych pieniędzy! Pamiętaj o dwóch ważnych rzeczach:<br></p>\n\n\n\n<p></p>\n\n\n\n<p>1) Twoje oszczędności mogą być jeszcze większe, ponieważ w możesz połączyć cashback z dodatkowymi rabatami, dostępnymi na goodie;<br><br>2) Każdy sklep ma swoją określoną stawkę cashback. Może ona być stała, czyli np. 5%, co oznacza jednakowy procent zwrotu dla wszystkich produktów. Może być płynna, czyli np. do 5%, co oznacza, że dla poszczególnych produktów wysokość cashbacku będzie się różnić.</p>\n\n\n\n<p>Więcej informacji znajdziesz w <a href=\"https://goodie.pl/gazetki/goodie/-gazetka-goodie-przewodnik-cashback-2023-12-05-2025-01-01?flyerPage=1&return=%2Fgazetki\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Poradniku Użytkownika</a>.</p>\n\n\n\n<p></p>\n\n\n\n<p>Życzymy udanych zakupów, mądrego oszczędzania i wysokiego cashbacku.</p>\n\n\n\n<p><br><br><br></p>\n\n\n\n<p>Źródło:</p>\n\n\n\n<p>Raport „E-commerce w Polsce” 2023 r.</p>\n","banner":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2024/05/blog.jpg","alt":"trendy_zakupowe"},"previousPage":{"slug":"wybierz-najlepszy-prezent-dla-mamy","id":12640},"nextPage":{"slug":"uzytkowniku-poznaj-goodie-cashback","id":12625},"relatedArticles":[{"title":"Prezenty na Pierwszą Komunię: klasyka czy nowoczesność?","description":"Pierwsza Komunia to wyjątkowa, pełna emocji i radości chwila w życiu każdego dziecka oraz jego rodziców. Jest ...","uri":"/blog/prezenty-na-pierwsza-komunie-klasyka-czy-nowoczesnosc/13092","image":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2025/05/Pierwsza_Komunia.webp","alt":"Pierwsza_Komunia"}},{"title":"Wyjątkowe pomysły na prezent z okazji Dnia Matki","description":"Dzień Matki to szczególny moment, aby wyrazić miłość i wdzięczność dla najważniejszej osoby w życiu każdego cz...","uri":"/blog/wyjatkowe-pomysly-na-prezent-z-okazji-dnia-matki/13087","image":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2025/05/Dzien-Matki.webp","alt":"dzien_matki"}},{"title":"Majówka 2025: jak spędzić długi weekend?","description":"Majówka to idealny czas na odpoczynek, relaks i ładowanie baterii na nadchodzące letnie miesiące. W tym roku p...","uri":"/blog/majowka-2025-jak-spedzic-dlugi-weekend/13080","image":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2025/04/majowka.webp","alt":"majowka"}}],"date":"czwartek, 23 maja 2024","getMetaTagDescription":"\n<p>Zakupy to nasza codzienność. Starając się zaoszczędzić czas, ale też stawiając na wygodę, jesteśmy skłonni coraz częściej kupować online. A za kupowaniem w Internecie kryje się wiele ciekawych inf"}},"pageTitle":"goodie.pl - zniżki i gazetki","headerType":0,"showFooter":true,"hideScrollTop":false,"canonicalUrl":"https://goodie.pl/blog/trendy-zakupowe-co-i-jak-sprzedaje-sie-w-internecie-badania/12631"},"url":"/blog/trendy-zakupowe-co-i-jak-sprzedaje-sie-w-internecie-badania/12631","header":{"headerType":0},"footer":{"categories":[{"name":"Gazetki promocyjne","url":"https://goodie.pl/gazetki","footerSubCategories":[{"name":"Gazetka Biedronka","url":"https://goodie.pl/marka/biedronka/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Lidl","url":"https://goodie.pl/marka/lidl/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Pepco","url":"https://goodie.pl/marka/pepco/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Kaufland","url":"https://goodie.pl/marka/kaufland/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Auchan","url":"https://goodie.pl/marka/auchan/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Netto","url":"https://goodie.pl/marka/netto/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Rossmann","url":"/marka/rossmann/gazetka-promocyjna"}]},{"name":"Kupony rabatowe","url":"https://goodie.pl/okazje","footerSubCategories":[{"name":"Burger King kupony","url":"https://goodie.pl/marka/burger-king"},{"name":"McDonald's kupony","url":"https://goodie.pl/marka/mcdonald's"},{"name":"Max Burgers kupony","url":"https://goodie.pl/marka/max-premium-burgers"},{"name":"Kebab King kupony","url":"https://goodie.pl/marka/kebab-king"},{"name":"Salad story kupony","url":"https://goodie.pl/marka/salad-story"},{"name":"Starbucks kupony","url":"https://goodie.pl/marka/starbucks"},{"name":"KFC kupony","url":"https://goodie.pl/marka/kfc"}]},{"name":"Cashback","url":"https://goodie.pl/cashback","footerSubCategories":[{"name":"Allegro cashback","url":"https://goodie.pl/marka/allegro"},{"name":"Aliexpress cashback","url":"https://goodie.pl/marka/aliexpress"},{"name":"Lidl cashback","url":"https://goodie.pl/marka/lidl"},{"name":"Empik cashback","url":"https://goodie.pl/marka/empik"},{"name":"Euro RTV AGD cashback","url":"https://goodie.pl/marka/rtv-euro-agd"},{"name":"Media expert cashback","url":"https://goodie.pl/marka/media-expert"},{"name":"Wtyczka cashback","url":"https://goodie.pl/wtyczka"}]},{"name":"Sklepy","url":"/marki","footerSubCategories":[{"name":"Galerie","url":"https://goodie.pl/centra-handlowe"},{"name":"Biedronka","url":"/marka/biedronka"},{"name":"Lidl","url":"/marka/lidl"},{"name":"Allegro","url":"/marka/allegro"},{"name":"Kaufland","url":"/marka/kaufland"},{"name":"Pepco","url":"/marka/pepco"},{"name":"Rossmann","url":"/marka/rossmann"}]},{"name":"Bank Millennium","url":"https://www.bankmillennium.pl/","footerSubCategories":[{"name":"Konto bankowe","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/konta-osobiste"},{"name":"Konto firmowe","url":"https://www.bankmillennium.pl/biznes/rachunki-biezace/konto-moj-biznes"},{"name":"Kredyt gotówkowy","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/pozyczki/pozyczka-gotowkowa"},{"name":"Karta kredytowa","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/karty-platnicze/karty-kredytowe/millennium-impresja"},{"name":"Terminale płatnicze","url":"https://www.bankmillennium.pl/biznes/produkty/terminale-platnicze"},{"name":"Kredyt hipoteczny","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/kredyty-hipoteczne/kredyt-hipoteczny"},{"name":"Pożyczka online","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/pozyczki/pozyczka-online"}]}]},"userData":{"genderType":"Unknown","userId":"6b63ee3b-42a1-4bd8-946a-8b7a9685d209","isAuthenticated":false,"language":1,"discountIds":[],"mallIds":[],"brandIds":[]},"shouldUserSeeAds":true,"location":{"placeId":"ChIJ8ZMYu6jNHkcRKqCBUGorYvM","addressId":"f568b3ed-51af-e711-9402-0003ff294bdc","placeDescription":"Warszawa","latitude":52.2296756,"longitude":21.0122287,"isDefaultLocation":true},"language":1,"device":3,"isMobileApp":false,"browserOs":"Unknown","imageSupport":"","isClientRender":false,"isFriendsAndFamily":false,"reCaptchaPublicToken":"6LdQ9gsjAAAAAPDvIGyhiCHnrXOy2m1AQ3LVQi28"}