21 stycznia 2025 ukazał się najnowszy raport przedstawiający wyniki badań Mediapanel. Badania obejmują kwestie związane z Internetem w Polsce za IV kwartał 2024 roku. Oznacza to, że dane wyliczone zostały jako średnia z października, listopada i grudnia 2024 r. Badania obejmowały internautów rynku polskiego w wieku od 7 do 75 lat. Zapraszamy do artykułu, w którym przedstawimy najciekawsze wnioski płynące z raportu.
Użytkownicy Internetu w Polsce – profil usera
Badaniom zostali poddani internauci czterech pokoleń: Baby Boomers (1948 – 1963) oraz generacje X (1964 – 1982), Y – Milenialsi (1983 – 1997), Z (1998 – 2016). Koniec 2024 roku jednoznacznie wskazuje na dominację urządzeń mobilnych, szczególnie smartfonów, jako narzędzi do łączenia z siecią Internet. Najwięcej z tego podejścia korzystają generacja Y (93%) i Z (94%). 87% pokolenia X łączy się z Internetem za pomocą smartfonów. Korzystanie z urządzeń mobilnych w przypadku Baby Boomers jest na tym samym poziomie, co korzystanie z komputerów osobistych (90%). Co ciekawe, to kobiety się częściej łączą z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych, niż mężczyźni – 91% vs 90%. Za to sytuacja się odwraca, jeżeli chodzi o korzystanie z Internetu na komputerach osobistych. Jest to 84% w przypadku mężczyzn i 80% w przypadku kobiet.
Zaskakujący może się wydawać czas, który przeciętny użytkownik poświęca na serfowanie w Internecie. Jest to aż 3 h 35 min. dziennie (w tym udział telefonów komórkowych – codziennie średnio 2 h 49 min.). A jak ten czas „dzieli się” między poszczególnymi pokoleniami? Baby Boomers średnio dziennie spędzają „w sieci” 3 h 10 min., pokolenie X – 3 h 14 min., pokolenie Y – 3 h 46 min., a generacja Z – 4 h 12 min. Co ciekawe, kobiety nieco dłużej czasu poświęcają na „serfowanie” – 3 h 39 min., co jest o 7 min. dłużej, niż mężczyźni (3 h 32 min.)
Badania wykazują korelację pomiędzy czasem w Internecie w gospodarstwach bez dzieci, a rodzinach, które mają jedno i więcej dzieci. Takim sposobem, rodziny bezdzietne średnio dziennie spędzają w sieci 3 h 29 min. Dłużej, bo 3 h 52 min. w Internecie spędzają rodziny mające jedno dziecko. Najwięcej czasu na działania online poświęcają gospodarstwa domowe, które mają 2 lub więcej dzieci. Jest to aż 4 h 1 min. średnio dziennie. Może być to uwarunkowane tym, że sporo aktywności, jak np. sprawdzanie dzienników, komunikacja z dziećmi, kiedy są poza domem itp. odbywa się w sieci.
Wszystko w smartfonie?
Jak już było wspomniane wcześniej, Polacy preferują częściej łączyć się z Internetem za pomocą telefonów komórkowych (75% czasu online). Nic dziwnego, XXI wiek i szybki tryb życia dyktują swoje zasady. Obecnie telefony komórkowe spełniają poniekąd funkcję mini-komputerów, są lżejsze i niekiedy wygodniejsze w codziennych obowiązkach.
Kobiety spędzają 77%, a mężczyźni 72% swojego czasu w Internecie poprzez smartfon.
A jak ten czas się rozkłada pomiędzy generacjami? Pokolenie Z 86% czasu w Internecie spędza za pośrednictwem telefonu komórkowego. Tylko 13% wybiera komputery osobiste. Dla pokolenia Y liczby się nieco różnią. Smartfony nadal królują, bo to na nich spędza się 74% czasu online i tylko 25% na komputerze. Generacja X, z kolei, poświęca 69% czasu średnio dziennie na serfowanie w Internecie i 30% poprzez komputery osobiste. A Baby Boomers? Mogłoby się wydawać, że nieco „starsze” pokolenie więcej czasu internetowego spędzi na komputerze, aczkolwiek stanowi to tylko 33%. Reszta, a dokładniej 65,4% to czas spędzony na telefonie komórkowym.
Internet kontra aplikacje mobilne
Wcześniej omówiliśmy kwestie związane z tym, kim są użytkownicy Internetu oraz ile czasu i za pomocą jakiego nośnika najczęściej korzystają z sieci. A jak wygląda ranking używalności poszczególnych aplikacji mobilnych?
Zgodnie z badaniami, TOP 5 to:
1. Aplikacja Google – 24,4 mln realnych użytkowników
2. Facebook – 21,5 mln
3. Messenger – 20,6 mln
4. YouTube – 18,8 mln
5. Gmail – 18.1 mln
Raport jednoznacznie wskazuje, że w IV kwartale 2024 roku najwyższe zasięgi miesięczne odnotowały następujące kategorie: Usługi (98%), Handel tradycyjny i e-commerce (94%), Społeczności i Streaming (91%). Powyższe kategorie mają też wysoki stopień zaangażowania użytkowników, który mierzony jest czasem spędzonym w danej kategorii. Średni dzienny czas na użytkownika w kategorii Streaming to 95 min. 31 s., Społeczności zajmują 81 min. 57 s. Usługi są na 3. miejscu i jest to czas 43 min. 11 s. Mimo dużego zasięgu, relatywnie niskie zaangażowanie ma kategoria Handel tradycyjny i e-commerce, ponieważ to tylko 14 min 13 s.
Reasumując, Polacy na co dzień najczęściej łączą się z siecią poprzez telefony komórkowe, a czas, który dziennie poświęcają na serfowanie w Internecie to średnio 3 h 35 min. Czy to dużo, czy nie każdy oceni sam, ale fakt jest taki, że w dzisiejszych czasach wiele rzeczy załatwiamy przez Internet. Od spraw urzędowych po zakupy, ponieważ cenimy sobie wygodę i chcemy oszczędzać czas. A czy da się oszczędzać czas, a do tego pieniądze? Oczywiście! Na platformie goodie połączysz wygodę, z szybkością, a do tego – zwiększysz swoje oszczędności! Wystarczy zarejestrować się / zalogować w goodie, znaleźć ulubiony sklep i zrobić zakupy, jak zwykle. A cashback, czyli częściowy zwrot za zakupy online trafi na Twoje konto w goodie.
Źródła:
Polski internet w Q4 2024 – pbi.org.pl
Prezenty na Pierwszą Komunię: klasyka czy nowoczesność?
Pierwsza Komunia to wyjątkowa, pełna emocji i radości chwila w życiu każdego dziecka oraz jego rodziców. Jest ...
{"initialData":{"component":{"popularArticles":[{"id":13092,"slug":"prezenty-na-pierwsza-komunie-klasyka-czy-nowoczesnosc","title":"Prezenty na Pierwszą Komunię: klasyka czy nowoczesność?"},{"id":13087,"slug":"wyjatkowe-pomysly-na-prezent-z-okazji-dnia-matki","title":"Wyjątkowe pomysły na prezent z okazji Dnia Matki"},{"id":13080,"slug":"majowka-2025-jak-spedzic-dlugi-weekend","title":"Majówka 2025: jak spędzić długi weekend?"},{"id":13076,"slug":"w-poszukiwaniu-balansu-sposoby-na-odpoczynek-po-pracy","title":"W poszukiwaniu balansu: sposoby na odpoczynek po pracy"},{"id":13069,"slug":"czas-na-wiosenne-cuda-przygotuj-sie-do-swiat-wielkanocnych","title":"Czas na wiosenne cuda – przygotuj się do Świąt Wielkanocnych!"},{"id":13064,"slug":"top-5-aktywnosci-ktore-warto-robic-wiosna","title":"TOP 5 aktywności, które warto robić wiosną"},{"id":13059,"slug":"czy-warto-inwestowac-w-ubezpieczenie-nieruchomosci","title":"Czy warto inwestować w ubezpieczenie nieruchomości?"},{"id":13053,"slug":"twoje-triki-na-oszczedzanie-poznaj-je-wszystkie","title":"Twoje triki na oszczędzanie – poznaj je wszystkie"},{"id":13045,"slug":"subskrybujesz-poznaj-tajniki-madrego-oszczedzania","title":"Subskrybujesz? Poznaj tajniki mądrego oszczędzania"},{"id":13037,"slug":"przygotuj-idealne-prezenty-na-dzien-kobiet-i-dzien-mezczyzn","title":"Przygotuj idealne prezenty na Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn!"}],"discountsList":[],"componentName":"Blog","post":{"id":13002,"title":"Co na to Internet? Poznaj wyniki najnowszych badań","innerText":"\n<p>21 stycznia 2025 ukazał się najnowszy raport przedstawiający wyniki badań Mediapanel. Badania obejmują kwestie związane z Internetem w Polsce za IV kwartał 2024 roku. Oznacza to, że dane wyliczone zostały jako średnia z października, listopada i grudnia 2024 r. Badania obejmowały internautów rynku polskiego w wieku od 7 do 75 lat. Zapraszamy do artykułu, w którym przedstawimy najciekawsze wnioski płynące z raportu.</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Użytkownicy Internetu w Polsce – profil usera</strong></h2>\n\n\n\n<p>Badaniom zostali poddani internauci czterech pokoleń: Baby Boomers (1948 – 1963) oraz generacje X (1964 – 1982), Y – Milenialsi (1983 – 1997), Z (1998 – 2016). Koniec 2024 roku jednoznacznie wskazuje na dominację urządzeń mobilnych, szczególnie smartfonów, jako narzędzi do łączenia z siecią Internet. Najwięcej z tego podejścia korzystają generacja Y (93%) i Z (94%). 87% pokolenia X łączy się z Internetem za pomocą smartfonów. Korzystanie z urządzeń mobilnych w przypadku Baby Boomers jest na tym samym poziomie, co korzystanie z komputerów osobistych (90%). Co ciekawe, to kobiety się częściej łączą z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych, niż mężczyźni – 91% vs 90%. Za to sytuacja się odwraca, jeżeli chodzi o korzystanie z Internetu na komputerach osobistych. Jest to 84% w przypadku mężczyzn i 80% w przypadku kobiet.</p>\n\n\n\n<p>Zaskakujący może się wydawać czas, który przeciętny użytkownik poświęca na serfowanie w Internecie. Jest to aż 3 h 35 min. dziennie (w tym udział telefonów komórkowych – codziennie średnio 2 h 49 min.). A jak ten czas „dzieli się” między poszczególnymi pokoleniami? Baby Boomers średnio dziennie spędzają „w sieci” 3 h 10 min., pokolenie X – 3 h 14 min., pokolenie Y – 3 h 46 min., a generacja Z – 4 h 12 min. Co ciekawe, kobiety nieco dłużej czasu poświęcają na „serfowanie” – 3 h 39 min., co jest o 7 min. dłużej, niż mężczyźni (3 h 32 min.)</p>\n\n\n\n<p>Badania wykazują korelację pomiędzy czasem w Internecie w gospodarstwach bez dzieci, a rodzinach, które mają jedno i więcej dzieci. Takim sposobem, rodziny bezdzietne średnio dziennie spędzają w sieci 3 h 29 min. Dłużej, bo 3 h 52 min. w Internecie spędzają rodziny mające jedno dziecko. Najwięcej czasu na działania online poświęcają gospodarstwa domowe, które mają 2 lub więcej dzieci. Jest to aż 4 h 1 min. średnio dziennie. Może być to uwarunkowane tym, że sporo aktywności, jak np. sprawdzanie dzienników, komunikacja z dziećmi, kiedy są poza domem itp. odbywa się w sieci.</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Wszystko w smartfonie?</strong></h2>\n\n\n\n<p>Jak już było wspomniane wcześniej, Polacy preferują częściej łączyć się z Internetem za pomocą telefonów komórkowych (75% czasu online). Nic dziwnego, XXI wiek i szybki tryb życia dyktują swoje zasady. Obecnie telefony komórkowe spełniają poniekąd funkcję mini-komputerów, są lżejsze i niekiedy wygodniejsze w codziennych obowiązkach.</p>\n\n\n\n<p>Kobiety spędzają 77%, a mężczyźni 72% swojego czasu w Internecie poprzez smartfon.</p>\n\n\n\n<p>A jak ten czas się rozkłada pomiędzy generacjami? Pokolenie Z 86% czasu w Internecie spędza za pośrednictwem telefonu komórkowego. Tylko 13% wybiera komputery osobiste. Dla pokolenia Y liczby się nieco różnią. Smartfony nadal królują, bo to na nich spędza się 74% czasu online i tylko 25% na komputerze. Generacja X, z kolei, poświęca 69% czasu średnio dziennie na serfowanie w Internecie i 30% poprzez komputery osobiste. A Baby Boomers? Mogłoby się wydawać, że nieco „starsze” pokolenie więcej czasu internetowego spędzi na komputerze, aczkolwiek stanowi to tylko 33%. Reszta, a dokładniej 65,4% to czas spędzony na telefonie komórkowym.</p>\n\n\n\n<h2 class=\"wp-block-heading\"><strong>Internet kontra aplikacje mobilne</strong></h2>\n\n\n\n<p>Wcześniej omówiliśmy kwestie związane z tym, kim są użytkownicy Internetu oraz ile czasu i za pomocą jakiego nośnika najczęściej korzystają z sieci. A jak wygląda ranking używalności poszczególnych aplikacji mobilnych?</p>\n\n\n\n<p>Zgodnie z badaniami, TOP 5 to:</p>\n\n\n\n<p>1. Aplikacja Google – 24,4 mln realnych użytkowników</p>\n\n\n\n<p>2. Facebook – 21,5 mln</p>\n\n\n\n<p>3. Messenger – 20,6 mln</p>\n\n\n\n<p>4. YouTube – 18,8 mln</p>\n\n\n\n<p>5. Gmail – 18.1 mln</p>\n\n\n\n<p>Raport jednoznacznie wskazuje, że w IV kwartale 2024 roku najwyższe zasięgi miesięczne odnotowały następujące kategorie: Usługi (98%), Handel tradycyjny i e-commerce (94%), Społeczności i Streaming (91%). Powyższe kategorie mają też wysoki stopień zaangażowania użytkowników, który mierzony jest czasem spędzonym w danej kategorii. Średni dzienny czas na użytkownika w kategorii Streaming to 95 min. 31 s., Społeczności zajmują 81 min. 57 s. Usługi są na 3. miejscu i jest to czas 43 min. 11 s. Mimo dużego zasięgu, relatywnie niskie zaangażowanie ma kategoria Handel tradycyjny i e-commerce, ponieważ to tylko 14 min 13 s.</p>\n\n\n\n<p>Reasumując, Polacy na co dzień najczęściej łączą się z siecią poprzez telefony komórkowe, a czas, który dziennie poświęcają na serfowanie w Internecie to średnio 3 h 35 min. Czy to dużo, czy nie każdy oceni sam, ale fakt jest taki, że w dzisiejszych czasach wiele rzeczy załatwiamy przez Internet. Od spraw urzędowych po zakupy, ponieważ cenimy sobie wygodę i chcemy oszczędzać czas. A czy da się oszczędzać czas, a do tego pieniądze? Oczywiście! Na platformie goodie połączysz wygodę, z szybkością, a do tego – zwiększysz swoje oszczędności! Wystarczy zarejestrować się / zalogować w<a href=\"https://goodie.pl\"><strong> goodie</strong></a>, znaleźć ulubiony sklep i zrobić zakupy, jak zwykle. A cashback, czyli częściowy zwrot za zakupy online trafi na Twoje konto w goodie.</p>\n\n\n\n<p></p>\n\n\n\n<p><br><br><br>Źródła:</p>\n\n\n\n<p>Polski internet w Q4 2024 – pbi.org.pl </p>\n","banner":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2025/01/ZZSIG-10383.webp","alt":"Internet_Q4_2024"},"previousPage":{"slug":"minimalizm-jako-styl-zycia-jak-kupowac-madrze","id":13014},"nextPage":{"slug":"dzien-babci-i-dziadka-tradycja-i-wdziecznosc-w-prezentowym-wydaniu","id":12997},"relatedArticles":[{"title":"Prezenty na Pierwszą Komunię: klasyka czy nowoczesność?","description":"Pierwsza Komunia to wyjątkowa, pełna emocji i radości chwila w życiu każdego dziecka oraz jego rodziców. Jest ...","uri":"/blog/prezenty-na-pierwsza-komunie-klasyka-czy-nowoczesnosc/13092","image":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2025/05/Pierwsza_Komunia.webp","alt":"Pierwsza_Komunia"}},{"title":"Wyjątkowe pomysły na prezent z okazji Dnia Matki","description":"Dzień Matki to szczególny moment, aby wyrazić miłość i wdzięczność dla najważniejszej osoby w życiu każdego cz...","uri":"/blog/wyjatkowe-pomysly-na-prezent-z-okazji-dnia-matki/13087","image":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2025/05/Dzien-Matki.webp","alt":"dzien_matki"}},{"title":"Majówka 2025: jak spędzić długi weekend?","description":"Majówka to idealny czas na odpoczynek, relaks i ładowanie baterii na nadchodzące letnie miesiące. W tym roku p...","uri":"/blog/majowka-2025-jak-spedzic-dlugi-weekend/13080","image":{"src":"https://goodie.pl/wp-content/uploads/2025/04/majowka.webp","alt":"majowka"}}],"date":"piątek, 24 stycznia 2025","getMetaTagDescription":"\n<p>21 stycznia 2025 ukazał się najnowszy raport przedstawiający wyniki badań Mediapanel. Badania obejmują kwestie związane z Internetem w Polsce za IV kwartał 2024 roku. Oznacza to, że dane wyliczone"}},"pageTitle":"goodie.pl - zniżki i gazetki","headerType":0,"showFooter":true,"hideScrollTop":false,"canonicalUrl":"https://goodie.pl/blog/co-na-to-internet-poznaj-wyniki-najnowszych-badan/13002"},"url":"/blog/co-na-to-internet-poznaj-wyniki-najnowszych-badan/13002?srsltid=AfmBOooORIkb8XAkZuEpAhLzl4x5Tuylb0Jzy9vtRaTACq0I7k6laLmi","header":{"headerType":0},"footer":{"categories":[{"name":"Gazetki promocyjne","url":"https://goodie.pl/gazetki","footerSubCategories":[{"name":"Gazetka Biedronka","url":"https://goodie.pl/marka/biedronka/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Lidl","url":"https://goodie.pl/marka/lidl/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Pepco","url":"https://goodie.pl/marka/pepco/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Kaufland","url":"https://goodie.pl/marka/kaufland/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Auchan","url":"https://goodie.pl/marka/auchan/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Netto","url":"https://goodie.pl/marka/netto/gazetka-promocyjna"},{"name":"Gazetka Rossmann","url":"/marka/rossmann/gazetka-promocyjna"}]},{"name":"Kupony rabatowe","url":"https://goodie.pl/okazje","footerSubCategories":[{"name":"Burger King kupony","url":"https://goodie.pl/marka/burger-king"},{"name":"McDonald's kupony","url":"https://goodie.pl/marka/mcdonald's"},{"name":"Max Burgers kupony","url":"https://goodie.pl/marka/max-premium-burgers"},{"name":"Kebab King kupony","url":"https://goodie.pl/marka/kebab-king"},{"name":"Salad story kupony","url":"https://goodie.pl/marka/salad-story"},{"name":"Starbucks kupony","url":"https://goodie.pl/marka/starbucks"},{"name":"KFC kupony","url":"https://goodie.pl/marka/kfc"}]},{"name":"Cashback","url":"https://goodie.pl/cashback","footerSubCategories":[{"name":"Allegro cashback","url":"https://goodie.pl/marka/allegro"},{"name":"Aliexpress cashback","url":"https://goodie.pl/marka/aliexpress"},{"name":"Lidl cashback","url":"https://goodie.pl/marka/lidl"},{"name":"Empik cashback","url":"https://goodie.pl/marka/empik"},{"name":"Euro RTV AGD cashback","url":"https://goodie.pl/marka/rtv-euro-agd"},{"name":"Media expert cashback","url":"https://goodie.pl/marka/media-expert"},{"name":"Wtyczka cashback","url":"https://goodie.pl/wtyczka"}]},{"name":"Sklepy","url":"/marki","footerSubCategories":[{"name":"Galerie","url":"https://goodie.pl/centra-handlowe"},{"name":"Biedronka","url":"/marka/biedronka"},{"name":"Lidl","url":"/marka/lidl"},{"name":"Allegro","url":"/marka/allegro"},{"name":"Kaufland","url":"/marka/kaufland"},{"name":"Pepco","url":"/marka/pepco"},{"name":"Rossmann","url":"/marka/rossmann"}]},{"name":"Bank Millennium","url":"https://www.bankmillennium.pl/","footerSubCategories":[{"name":"Konto bankowe","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/konta-osobiste"},{"name":"Konto firmowe","url":"https://www.bankmillennium.pl/biznes/rachunki-biezace/konto-moj-biznes"},{"name":"Kredyt gotówkowy","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/pozyczki/pozyczka-gotowkowa"},{"name":"Karta kredytowa","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/karty-platnicze/karty-kredytowe/millennium-impresja"},{"name":"Terminale płatnicze","url":"https://www.bankmillennium.pl/biznes/produkty/terminale-platnicze"},{"name":"Kredyt hipoteczny","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/kredyty-hipoteczne/kredyt-hipoteczny"},{"name":"Pożyczka online","url":"https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/pozyczki/pozyczka-online"}]}]},"userData":{"genderType":"Unknown","userId":"698eeab2-87ff-4e30-a823-9358b27b3e1b","isAuthenticated":false,"language":1,"discountIds":[],"mallIds":[],"brandIds":[]},"shouldUserSeeAds":true,"location":{"placeId":"ChIJ8ZMYu6jNHkcRKqCBUGorYvM","addressId":"f568b3ed-51af-e711-9402-0003ff294bdc","placeDescription":"Warszawa","latitude":52.2296756,"longitude":21.0122287,"isDefaultLocation":true},"language":1,"device":3,"isMobileApp":false,"browserOs":"Unknown","imageSupport":"","isClientRender":false,"isFriendsAndFamily":false,"reCaptchaPublicToken":"6LdQ9gsjAAAAAPDvIGyhiCHnrXOy2m1AQ3LVQi28"}