Branża logistyczna w Polsce już od kilku lat dynamicznie się rozwija. Obecne na rynku firmy stale modyfikują i ulepszają zakres swoich usług, aby możliwie najlepiej spełniać rosnące i stale zmieniające się potrzeby konsumentów. Marką, która doskonale trafia w oczekiwania klientów, regularnie je spełniając, jest InPost. Co warto wiedzieć o firmie i dlaczego opłaca się korzystać z jej usług oraz aplikacji? Sprawdziliśmy i mamy dla Was garść przydatnych odpowiedzi i wskazówek!

Marka InPost

Mimo iż marka InPost istnieje na polskim rynku już 20 lat, postępujące w firmie regularne zmiany nie zwalniają tempa. Jest obecnie jedną z najchętniej wybieranych firm świadczących usługi odbierania oraz nadawania przesyłek.

Jako pierwsza w Polsce marka InPost stworzyła własną sieć nowoczesnych i samoobsługowych punktów, w których w zaledwie kilkanaście sekund możliwe jest zarówno odebranie, jak i nadanie paczki. Inteligentne i innowacyjne paczkomaty to urządzenia działające przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W całym kraju jest ich już 12 000!

Lista dostępnych funkcji i udogodnień, jakie marka oferuje swoim klientom, wciąż nie jest zamknięta. InPost regularnie zaskakuje swoich klientów coraz to nowymi możliwościami, przez które jego usługi wybierane są coraz częściej. Jedną z nich jest praktyczna aplikacja InPost mobile, która nie tylko ułatwia korzystanie z paczkomatów, ale także otwiera przed użytkownikami gamę dodatkowych korzyści.

InPost – aplikacja mobilna o wielu możliwościach

Trudno znaleźć w branży firmę, która z podobną dynamiką wprowadza korzystne zmiany dla swoich klientów – w tej kategorii zdecydowanie króluje InPost. Aplikacja mobilna daje możliwość zarówno szybkiego i sprawnego odbioru swoich paczek, jak i ich wysyłki. Wszystkie informacje o przesyłce znajdują się w jednym miejscu, do którego mamy swobodny dostęp. Za pomocą kilku kliknięć możemy znaleźć się w naszym panelu klienta i dowiedzieć się, na jakim etapie realizacji jest nasze zamówienie. Dzięki temu możemy na bieżąco monitorować drogę naszej paczki do nas lub do naszego adresata.

Aplikacja InPost mobile umożliwia obserwowanie nie tylko swojej paczki, ale także przesyłek bliskich osób. Wystarczy, że otrzymasz numer przesyłki członka rodziny, czy znajomego i możesz w kilka sekund sprawdzić jej położenie.

Co jeszcze oferuje swoim klientom InPost? Aplikacja mobilna nie tylko pokazuje nam, gdzie znajdują się nasze przesyłki, ale także przypomina nam o terminie i miejscu ich odbioru. Co ciekawe, jest to nie tylko sucha informacja wyświetlana na ekranie telefonu. Ale także czynne powiadomienia, które przypominają nam o przesyłce, kiedy znajdujemy się w pobliżu paczkomatu. Wracając po ciężkim dniu pracy, nie musimy więc nawet pamiętać o naszej paczce – aplikacja InPost zrobi to za nas!

Szybkość i bezpieczeństwo

Wyjątkowo docenianą – zwłaszcza w ostatnim czasie – korzyścią płynącą z posiadania aplikacji mobilnej InPost jest możliwość zdalnego otwierania. Posiadacze aplikacji mają możliwość otworzenia skrytki ze swoją przesyłką za pomocą wyłącznie kilku kliknięć wykonanych na własnym telefonie. Opcja ta nie tylko znacznie przyspiesza cały proces, zwalniając nas z konieczności czekania w kolejce do pulpitu, ale także podnosi poziom bezpieczeństwa odbioru paczki.

Naszą paczkę możemy odebrać, wpisując odpowiednie dane w aplikacji mobilnej lub używając specjalnego kodu QR, jak również kodu odbioru, który dostępny jest w apce.

Przesyłki InPost
InPost umożliwia łatwe nadanie i odbiór paczki poprzez aplikację.

Najświeższe nowości w aplikacji mobilnej InPost

W ciągu ostatniego roku marka wprowadziła kilka wyjątkowo praktycznych i korzystnych udogodnień, z których klienci firmy mogą korzystać po zainstalowaniu na swoim telefonie aplikacji. W grudniu ubiegłego roku pojawiła się możliwość wysyłania paczki za jej pomocą– bez konieczności wizyty w witrynie marki oraz drukowania etykiety. Nadanie jest teraz możliwe przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, w dowolnym, wybranym przez nas paczkomacie.

Odpowiednio spakowaną przesyłkę należy zmierzyć, a następnie wprowadzić jej gabaryty do aplikacji, wybierając przy tym odpowiedni rozmiar skrzynki nadawczej. Do wyboru są tutaj trzy różne wielkości – 8 x 38 x 64 cm, 19 x 38 x 64 cm oraz 41 x 38 x 64 cm.

Po określeniu gabarytów paczki i dopasowaniu do nich wielkości skrzynki wystarczy jedynie wybrać w aplikacji właściwą ikonkę oznaczoną strzałką, wydającą polecenie Nadaj. Po wykonaniu tego polecenia aplikacja pokaże nam możliwe formy, a więc nadanie do innego paczkomatu lub na konkretny adres odbiorcy.

Aby umieścić paczkę w paczkomacie, wystarczy zeskanować otrzymany kod QR i poczekać, aż otworzy się wybrana skrytka. Za nadanie przesyłki możemy zapłacić Blikiem, kartą płatniczą, szybkim przelewem lub za pomocą aplikacji Google oraz Apple Pay.

Czas odbioru przesyłki

Wyjątkowym udogodnieniem dla klientów InPost jest także najnowsza, wprowadzona w życie 15 lipca, opcja wydłużenia czasu odbioru przesyłki z paczkomatu. Jest to możliwość, na którą wielu klientów marki czekało z utęsknieniem. Nowość jest swoistym ukłonem firmy w stronę wszystkich zabieganych i zapominalskich konsumentów.

Do tej pory swoją paczkę należało odebrać w ciągu 48 godzin od jej umieszczenia w skrytce. Po upływie ustalonego czasu wracała do nadawcy lub magazynu. Na szczęście sytuacja uległa korzystnej zmianie. A wszystkie osoby, które z powodu pracy czy innych obowiązków nie były w stanie odebrać przesyłki w ciągu dwóch dni, mogą w szybki i prosty sposób przedłużyć swój czas na wizytę przy paczkomacie.

Wszyscy posiadacze mobilnej aplikacji InPost mają możliwość wydłużenia czasu, w jakim mogą odebrać swoją przesyłkę. Za kwotę 7,99 możliwe jest dołożenie kolejnych 24 godzin na odbiór paczki. Kwota ta jest opłatą stałą, niezależną od gabarytów przesyłki.

Wydłużenie czasu odbioru paczki to najnowsza i wyjątkowo pożądana opcja. Powinniśmy jednak pamiętać, że – jak wielokrotnie podkreśla InPost – nie tylko szybkie dostawy, ale i możliwość sprawnych i terminowych odbiorów jest kluczem do sukcesu marki. Dlatego też warto dobrze wykorzystać dodatkowy czas, jaki daje nam firma i odebrać swoją przesyłkę. A przy okazji zwolnić miejsce dla innych klientów czekających na swoje paczki.